بک لینک

بک لینک

تاریخ : یکشنبه 19 بهمن 1399 زمان : 9:55 | بازدید : 40
نویسنده : admin | نظرات (0)

Image result for بک لینک چیست

در واقع ، هنگامی که برای اولین بار کار خود را شروع می کنید ، وبلاگ نویسی مهمان یکی از بهترین روش ها برای دریافت پیوند به سایت شما است.

 

در حقیقت ، هنگامی که بک لینکو را برای اولین بار شروع کردم ، طی 12 ماه بیش از 50 پست مهمان و مصاحبه نوشتم!

 

پست های مهمان بک لینک چیست

و پیوندهایی که از ارسال مهمان دریافت کردم قطعاً باعث افزایش ترافیک ارگانیک من شد.

 

با این اوصاف ، من در مورد مسائل بسیار استراتژیک بودم. من مطمئن شدم که فقط پستهای مهمان را برای سایتهای با کیفیت در محل خود بنویسم.

 

بنابراین اگر سایتی در مورد رژیم غذایی Paleo اداره می کنید و در سایتی درباره آیفون ها یک پست مهمان می نویسید ، به نظر اسپم برای Google می رسد.

 

اما هنگامی که پست های مهمان را برای وب سایت های با کیفیت در صنعت خود می نویسید ، این پیوندها کمک می کنند.

 

مسئله این است که یافتن مکان هایی برای ارسال مهمان می تواند درد بزرگی داشته باشد.

 

اما راه ساده تری وجود دارد ...

 

نحوه کار آن در اینجا است:

 

ابتدا شخصی را در صنعت خود پیدا کنید که پستهای مهمان زیادی بنویسد.

 

بعد ، به یکی از پست های مهمان منتشر شده آنها بروید. و عکسی را که در بیوگرافی نویسنده خود استفاده می کنند ، بگیرید:

 

ارسال مهمان لری کیم در شرکت

در آخر ، URL آن تصویر را در جستجوی عکس عکس Google قرار دهید.

 

و لیستی از مکان هایی که پست های مهمان را در آنها منتشر کرده اند ، دریافت خواهید کرد.

اما آنها هنوز هم یک استراتژی پیوند م effectiveثر هستند.

 

در حقیقت ، وقتی بررسی کردیم که چه نوع محتوایی بیشترین پیوند را ایجاد می کند ، اینفوگرافیک ها در بالای صفحه قرار گرفتند.

 

"چرا پست ها" ، "چه پست هایی" و اینفوگرافیک به شدت با آنها مرتبط هستند

به عنوان مثال ، تهیه یکی از اولین اینفوگرافیک هایی که من ساخته ام فقط چند ساعت طول کشید (من همچنین یک طراح حرفه ای را استخدام کردم تا حرفه ای به نظر برسد).

 

در صفحه جستجوگرها

حتی اگر این اینفوگرافیک ویروسی نباشد ، منجر به ایجاد بک لینک های جامد می شود:

 

بک لینک اینفوگرافیک

برای اینکه واضح باشد: من فقط اینفوگرافیک خود را منتشر نکردم و امیدوارم بهترین ها را داشته باشم.

 

مانند هر محتوایی که منتشر می کنید ، باید اینفوگرافیک خود را به صورت استراتژیک تبلیغ کنید. و برای انجام این کار ، توصیه می کنم از استراتژی ای به نام "Guestographics" استفاده کنید.

 

من دقیقاً نحوه کار مهمان نگاری را در این پست شرح می دهم.

 

ارائه توصیفات

شرکت های کوچک و بزرگ دوست دارند که توصیفات مشتری را به نمایش بگذارند.

 

و شما از یک محصول یا خدمتی استفاده می کنید که دوست دارید (یا حداقل آن را دوست دارید) ، ارسال یک گواهی برای آنها را در نظر بگیرید.

 

برای نشان دادن اینکه شما یک فرد واقعی هستید ، آنها اغلب پیوندی را به وب سایت شما اضافه می کنند… بدون اینکه شما حتی لازم باشد از آنها سال کنید.

متن لینک (Anchor Text) برای گوگل بسیار مهم است

انکر تکست ها یا کلمه هدف شما برای گوگل بسیار مهم است. با انتخاب یک انکر تکست مناسب میتوانید جایگاه و میزان رشد و کلیک سئو خود را تعیین کنید.

بهتر است  از ترکیب طبیعی حالت های رایج در فضای اینترنت برای متن های لینک شده استفاده شود. از مهمترین ترکیبات رایج می توان به اعتبار نامه (Domain Authority) اشاره کرد.

ارزش لینک ها و تاثیر آن بر جایگاه شما ارتباط مستقیمی با اعتبار دامنه ای دارد که به شما لینک داده است و هرچه اعتبار آن دامنه بیشتر باشد تاثیرش بر جایگاه شما نیز بیشتر خواهد بود.

اعتبار صفحه (Page Authority):

شباهت اعتبار صفحه به اعتبار دامنه بسیار زیاد می باشد، اما برای یک صفحه خاص از آن دامنه محاسبه می شود. این امکان وجود دارد که دامنه اعتبار بسیار بالایی داشته باشد اما آن صفحه ای که شما از آن لینک دریافت کرده اید  دارای اعتبار پایینی در همان دامنه باشد.

 

 

 

برخی از فاکتورهایی که برای تعیین اعتبار دامنه لحاظ می شوند عبارتند از:

•نوع دامنه

•عمر دامنه

•تعداد بک لینک های دریافتی

•فعالیت در شبکه های اجتماعی

•تعداد لینک های خروجی و غیره.

تعداد لینک های خروجی

احتمال این که هر دامنه ای که به شما لینک می دهد به سایت های دیگری نیز لینک داده باشد وجود دارد. در واقع با افزایش تعداد سایت هایی که در یک صفحه یا در کل یک دامنه لینک شده اند، ارزش و اعتباری که به هریک از آنها می رسد کاهش خواهد یافت.

ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک دهنده

ارتباط موضوعی میان صفحات لینک شده یکی از مواردی است که گوگل توجه ویژه ای به آن دارد و سعی می نماید تا در فاکتورهای رتبه بندی نتایج جستجو از آن استفاده کند.

مکان بک لینک

محل قرار گیری بک لینک در یک سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است. لینک شما در محتوای یک مقاله، احتمالا در سایدبار یا حتی فوتر قرار گرفته باشد.

باید توجه داشته باشید که ارزش لینک هایی که در محتوای صفحه هستند در قیاس با لینک های موجود در سایدبار و فوتر بالاتر می باشد.

کلام آخر در مورد استفاده از بک لینک ها 

از انجایی که اشتباه در این کار می تواند موجب جریمه سایت شما توسط گوگل شود و نیز نتایج کاملا معکوس به همراه داشته باشد، شما قبل از شروع به کار حتما باید به خوبی با تکنیک های مناسب و استانداردهای گوگل آشنا شوید. مطمئنا کسب بک لینک و استراتژی درست برای لینک سازی داخلی می تواند جایگاه شما در نتایج گوگل را بهبود بخشد..

 

پیدا کردن بک لینک های سایت

برای درک بهتر از لینک ها باید از وجود آنها آگاه باشید و خوشبختانه ابزارهای بیشماری برای این کار وجود دارند که بهترین آنها Google Search Console, Ahrefs و SEMRush هستند. یک وبمستری باید نگاهی مداوم به بک لینک پروفایل سایت خود داشته باشد تا لینک های بی کیفیت و با کیفیت را از هم تفکیک کرده و به درد نخور ها را روانه ی Disavow کند.

 

بگذریم … مهم است که پاسخ سه سوال را بدانیم:

 

اولی: چطور بک لینک های سایتم را پیدا کنم؟

 

دومی: چطور بفهمم اسپم هستند یا خیر؟

 

سومی: چطور با صاحبان سایت هایی که به من لینک اسپم دادند ارتباط برقرار کنم؟

 

چطور بک لینک های سایتم را پیدا کنم؟

برای پیدا کردن بک لینک های وب سایتتان باید از ابزار های مانیتورینگ لینک استفاده کنید، از معروف ترین این ابزار ها میتوان به Ahrefs, SEMRush و Google Search Console اشاره کرد.

 

چطور بفهمم اسپم هستند یا خیر؟

شاخصی برای این کار وجود دارد به نام Spam Score که توسط سایت MOZ ارائه می شود اگر نمره اسپم سایت لینک دهنده بیشتر از ۵ باشد باید به فکر راه حلی برای حذف آن باشید.

 

چطور با صاحبان سایت هایی که به من لینک اسپم دادند ارتباط برقرار کنم؟

خب ارتباط گرفتن با صاحبان سایت ها همیشه امکان پذیر نیست لذا توصیه ما استفاده از ابزار Disavow Google برای این دسته از لینک ها می باشد.

 

اگر سوال یا انتقادی در خصوص این مقاله دارید حتما ما را از نظرات خود مطلع کنید.

 

 

 

۷ زنگ خطری که در زمان ارزیابی پروفایل بکلینک باید به آنها توجه کنید

از بکلینک های غیرمرتبط و دور از موضوع گرفته تا انکرتکست‌های تقلیدی، نشانه‌های زیادی از اسپم بودن در پروفایل بکلینک شما هست که باید به آن‌ها توجه کنید. این موارد به تنهایی شاید جای نگرانی نداشته باشند، اما وقتی در ارزیابی پروفایل بکلینک خود به چندتا از آن‌ها برخورد می‌کنید باید مراقب باشید. در ویدئوی این هفته از سری ویدئوهای Whiteboard Friday، کمرون جنکیز (Kameron Jenkins) کاربردی‌ترین نکاتی که درباره ارزیابی پروفایل بکلینک می‌داند و آن‌ها را طی سال‌ها کار کردن با مشتریان خود آموخته است، با ما به اشتراک می‌گذارد.

 

برای مشاوره رایگان در رابطه با بهبود لینک‌های خود با دپارتمان خدمات سئو نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

 

سلام دوستان. نام من کمرون جنکیز است و برای Moz کار میکنم. امروز می خواهیم درباره ارزیابی پروفایل بکلینک صحبت کنیم، این که چرا شما باید چنین کاری را انجام دهید، چه زمانی باید به انجام این کار مشغول شوید و چگونه باید آن را انجام دهید. بیایید شروع کنیم.

 

صحبت کردن درباره ارزیابی پروفایل بکلینک می‌تواند گیج کننده باشد. وقتی می‌گویم ارزیابی پروفایل بکلینک ، به طور خاص درباره تشخیص هرگونه مورد نامناسب و اشتباه صحبت می‌کنم. بین سئوکارها بحث و اختلاف نظری هم درباره این موضوع وجود دارد. در زمان الگوریتم Penguin 4.0، همه ما فکر می‌کردیم اگر گوگل می‌تواند بکلینک های اسپم و بی کیفیت را نادیده بگیرد، چرا باید آن ها را حذف کنیم. چون این کار هم دقیقا پیام مشابهی به گوگل می‌دهد: “این لینک ها را در نظر نگیر.”

 

من سه دلیل برای ارزیابی پروفایل بکلینک دارم.

 

چرا باید پروفایل بکلینک خود را ارزیابی کنید؟

 

حذف لینک هنوز هم پیشنهاد می‌شود.

 

حذف کردن لینک همچنان یک گزینه است. شما می‌توانید در صورت لزوم همین حالا درخواست حذف لینک را ثبت کنید.

 

شما همچنان امکان دریافت پنالتی دستی را دارید

 

گوگل دستورالعمل هایی دارد که در آن به انواع طرح لینک ها و انواع دستکاری های لینک اشاره شده است. اگر این قوانین را نقض کنید، ممکن است پنالتی دستی دریافت کنید. در این صورت، در کنسول جستجوی گوگل به شما گفته می‌شود که لینک غیرطبیعی در سایت شما تشخیص داده شده است. هنوز انجام چنین پنالتی هایی ممکن است. این دلیل دومی است برای آنکه من پیشنهاد می دهم بهتر است این لینک ها را حذف کنید.

 

گوگل می گوید نظر خود را تغییر نداده است.

 

می دانم شاید این مسئله عقب ماندگی تلقی شود، اما گوگل می گوید:” نظر ما تغییر نکرده است. هنوز باید هرجا که فکر می کنید لازم است از حذف لینک استفاده کنید.” بنابراین هرجا که لازم است باید از حذف لینک استفاده کنید، اما این هم دلیل دیگری است برای اعتقاد من به مناسب بودن حذف لینک در موارد مناسب.

 

چه زمانی باید پروفایل بکلینک خود را ارزیابی کنید؟

 

به دنبال نشانه‌های طرح لینک یا دستکاری لینک باشید

 

من می‌گویم در دنیای امروز، احتمالا بهترین کار این است که وقتی نشانه‌های زیادی از طرح لینک یا دستکاری لینک مشاهده می کنید که بسیار خطرناک و اشتباه است پروفایل بکلینک خود را ارزیابی کنید. البته گوگل بهتر می تواند لینک های دستکاری شده را تشخیص داده و آن ها را در نظر نگیرد و در نتیجه کل سایت را به خاطر این لینک ها پنالتی نکند. به همین دلیل هم به نظر من نیازی نیست آنقدر که قبلا به این موضوع اهمیت می‌دادیم، اهمیت دهیم. اما به هر حال می‌توانید پروفایل بکلینک مشتری را ارزیابی کرده و هر مورد مشکوکی را تشخیص دهید. شما سئوکار هستید. شما می‌توانید از روی نشانه‌ها تشخیص دهید که آیا طرح لینک وجود دارد یا خیر.

 

چطور می‌توانید پروفایل بکلینک خود را ارزیابی کنید؟

 

در نرم افزار Moz Link Explorer، به دنبال زنگ‌های خطر بگردید

 

اگر نمی دانید چطور باید چنین لینک هایی را تشخیص دهید، می توانید در نرم افزار Moz Link Explorer به دنبال این موارد باشید. در این بخش می خواهیم به سراغ برخی از زنگ خطرهایی برای پروفایل بکلینک برویم که من می شناسم. اما مسئولیت قبول نمی کنم! این ها ۷ زنگ خطر “احتمالی” هستند. لطفا هرکدام از آنها را پیدا کردید سریعا لینک مربوطه را حذف نکنید.

 

این ۷ مورد تنها مواردی هستند که من طی زمان متوجه شده ام. من در سال ۲۰۱۲ سئو را شروع کردم، درست زمانی که الگوریتم پنگوئن روی کار بود و به این ترتیب لینک های اسپم بسیار زیادی را پاک کردم. من فقط الگوها را مشاهده کردم و این ۷ مورد هم نتیجه این الگوهاست. من فکر می کنم این ۷ مورد هنوز طی چندسال گذشته درست هستند. به هر حال هنوز هم افرادی هستند که لینک های بی‌کیفیت با تکنیک‌های نامناسب می‌سازند و این کار می تواند باعث شود پنالتی و جریمه شوند.

 

این ۷ مورد، مواردی هستند که من متوجه شده ام و شما باید به آنها توجه کنید. اگر چیزی شبیه به این موارد مشاهده می‌کنید، اگر متوجه یکی از این زنگ خطرها می شوید، باید کمی فراتر از آن را بنگرید. لطفا به سرعت نگویید:”این لینک ها بد هستند” و آن‌ها را در کسری از ثانیه حذف نکنید. فقط کمی فکر خود را درگیر کنید و بیشتر تحقیق نمایید. حالا که مسئولیت را از دوش خود برداشتم، می‌توانیم به این زنگ خطرها بپردازیم.

 

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش